۱۳۸۹ بهمن ۱۰, یکشنبه

بی هدفی و خودخواهی ، وسیله را نابود میکند!!!

اگر بر من نبخشايي پشيـــماني خــــوري آخر
به خاطر دار اين معني که در خدمت کجـــا گفتيم
قدت گفتم که شمشــاد است بس خجلت به بار آورد
که اين نسبت چرا کرديـــم و اين بهتان چرا گفتيم


ریشه همه این گمراهی ها ، بی تعهدی ها ، دروغها ، تهمتها ، خیانتها ، اهانتهای گستاخانه و سکوتهای شرم آور ، برخلاف آنچه که همیشه از قبولش گریزان هستیم ، و بادلایل غیر منطقی توجیهشان مینماییم  چیزی نیست مگر ...........

عدم وجود هرگونه بیینش و هدف منطقی وقابل لمس در بین عموم کسانیکه مدعی آزادگی و میهنپرستی هستند ومتاسفانه عده بیشماری هــــــدف را کاملا با رویاپردازی و آرزو اشتباه گرفته اند و معمولا با کمترین سطح اعتقاد قلبی وآگاهی در مسیبری که خودشان شعارش را میدهند ، و ارد شده و تابه امروز به جای هرگونه پیشرفت ، برعکس از برخی وجهه های معنوی و اجتماعی  دچار گمراهی و پسرفتهای شدید شده اند.
 ارد بزرگ میگوید :کسي که چند آرزوي درهم ورهم دارد، به هيچ يک از آنها نمي رسد، مگر اينكه در بين آنها با ارزش ترين را انتخاب كرده و آن را به عنوان هدف خويش برگزيند. "

از مدتها پیش ذهنم درگیر این مسئله بود که چرا بعضی ها علیرغم ابنکه بارها باطل بودن و پوچی برخی طرزفکرها برایشان اثبات میشود و حتی آن را به صورت علنی ابراز میکنند ، امادر لحظه عمل ، آنجا که باید تعهد خود را به آنچه پذیرفته و اعلام کرده اند نشان دهند ، رفتاری معکوس و عجیب از خودنشان میدهند.

مثلا وقتی ابطال و با حتی مضر بودن یک رفتار یا پندار خاص را پذیرا میشویم تکرار همان رفتار باعث میشود اطرافیانی که با دقت بیشتری شاهد رفتارمان هستنند به عقل و شعورمان شک کنند و با گمان کنند که مامرضی در دل خود داریم .

یا وقتی خودمان به اندیشه های واهی فلان فرد یا فلان گروه و سازمان انتقاد میکنیم و یا شاهد انتقاد دوستانمان به همانها هستیم ، اما مخاطبین مورد انتقاد ، به جای ارائه هرگونه پاسخ معقول و متطقی شروع به توهین و تهمت و گفتن ناسزاهای آنچنانی میکنند ، علیرغم اینکه بر حق یا باطل بودن هریک از طرفین دعوی برای هر انسانی که ذره ای وجدان و خرد در وجودش باقی مانده باشد ، واضح و آشکار است ، به جای واکنش اصولی و خواستن دلیل و مدرک برای اثبات اتهامات وارده ، و در صورت در یافت پاسخهای غیر معقولتر و احمقانه تر ، آنان را را به طور کامل ترک نماییم ،،،،،،
،برعکس یا خیال آسوده سکوت میکنیم و نظاره گر فخشها و تهمتهای ناروا به برداران و خواهران خودمان میشویم که در حال دفاع از کلیه عقاید و ارزشهای مشترک در میان عموم ایرانیان هستند. و حتی در بسیاری موارد دیگر، رفتارمان رذالتبارتر میشود و ظواهر دلفریب و خوش آب و لعاب همان مردم فریبان ، چنان روح و روانمان را تسخیر میکند ، که ناگهان به خود بیاییم و ببینیم در مدت طوانی فعالیتهایمان ، علیرغم زمان و انرژی بالایی که هزینه کرده ایم ،هیچ کار مثبت و اصولی که دستاوردی افتخار آمیز داشته باشد انجام نداده ایم و راندمان عملکرد بسیاربمان بالاتر از صفر نرفته است . حتی در بسیاری از موارد به جای گرفتن دست کسانیکه بی ادعا و بدون هیچ چشمداشتی در تلاش برای احقاق حقوقی که خودما هم در آن سهیم هستیم در تلاش و کوشش هستند ، جان ایشان را گرفته ایم و آب به آسیاب دشمنانمان ریخته ایم.

"
توانگران پيش از آنكه به اهداف خود برسند، در آينه ي دل، خود را توانگر ديده اند. استیون اسپیلبرگ "

به هر حال برخی از افراد پر مدعا که در چنین مواردی علاوه بر همرنگ شدن با جماعت و هماهنگ گردن حرکات و هارمونی گفتارو کردارشان با اندایبشه های بی منطق و دلیل، و عامه پسندی که کمتر انتقادی به رفتار مخرب کسی کنند ، باچشمانی بسته ، روحی خقیقت گریز و دلی بی باور و اعتقاد تبر در تاریکی اندخته و ادعای آزادگی و میهنپپرستیشان میشود باید بدانند که مردم سایر کشورهای جهان هم مثل (به گفته برخی حضرات همه ایرانیان) استبداد زده و خرد بر باد داده نیستند که نفهمند چه کسانی از خردمندی فقطلافش را میزنند و چه کسانی در حال استحمار و سواستفاده از احساسات به جوش آمده مردم هستند و بروز رفتار های مختلفی که به برخی ازآنان در بالا اشاره شد ، موجب برداشتهای منفی ازشخصیت و هویت چنین افرادی میشود که معمولا دوجنبه ببشتر ندارد. چنین رفتاری به گفته و نظربه بسیاری از مردم عادی و حتی اندیشمند ، یا از روی حماقت و بی خردیست و با از زذالت و بی شرافتی افراد خاطی است .

در صورت عدم برخورد قاطع با چنین معضلاتی ، امراض مذکور مثل طاعون و وبا روز به روز همه گیرتر شده و افراد بیشتری را مبتلا میکنند. جالبی اینگونه مرضها این است که تقریبا همه مبتلایان به آن مرض ، کاملا گستاخانه انکارش میکنند و دیگران را محکوم به نادانی وکوتاهفکری مینمایند.

بزرگمـــــهر میگوید :
در آيين خرد در هر کاري انديشه بايد . ده چيز بر ده گروه خاصه بر دانش پژوهان نکوهيده است : دروغ گفتن به فرمانروا ، سپهبدي که زر بر سپاه خويش نپراگند ، مرد سپاهي که از پيکار بهراسد ، دانشمندي که چون چيزي در نظرش مطبوع افتد دل به هوس سپارد و از گناه نترسد ، پزشکي که خود بيمار و دردمند شود . تنک مايه اي که به دروغ به سرمايه و دارايي خويش نازد ، سفله اي که بر هر کس که چيزي دارد رشک برد ، خردمندي که زود خشم بود ، و به چيز کسان طمع ورزد ، کسي که رهنمايي از نادان اميد دارد ، و آنکه کارگاه و يا بنيادي عظيم را به کاهلي سپارد ، و بي خردي که خردجوي نباشد




ای هم میــــــــــهن،
علم اگر با انديشه واقع بينانه همراه نباشد ، نه تنها جايگاه و مقامي نمي يابد ، بلکه دير يا زود به انحراف کشيده شده و ميتواند يک کشور و مردمانش را به فلاکتي که هرگز گمانش را نميکردند گرفتار کرده  و نابودشان  گرداند .

بيائيد ايــران امروز و مردمانش را ، فداي  جهل و نابخردي  و دروغگويي هاي امروز، کينه ها و دشمني هاي ديروز ،و راحت طلبي ها  و بي وجداني هاي هر روزمان  نکنيم.
پاینده و جاوید ایران
خاک پای همه سربازان راستین و آزادیخواهان فهیم ایرانزمین
Marshal.Rainbow


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر