۱۳۹۰ تیر ۲۸, سه‌شنبه

فیلم سینمایی " مـــومن " - "The Believer " - "İnançlı" دوبله به زبان تکریه ای

تا کنون تعاریف و تفاسیر بیشماری  در تائید و تکذیب وجود  خالق جهان هستی یا همان خداوند بخشنده و مهربان ، و همچنین، ماهیت  ایمان و کفـــر و مشخصات یک انسان مومــــن  و  یک انســــان کـــــافر  ارائه شده است . اما به زبان بسیار ساده و روان میتوان چنین گفت  :
خداي هرکس در واقع ميزان و سطح شعور، شرافت و اطاعت ار ندای درونی یا همان وجدان خودش است . نه آن نوکر حلقه به گوشي که آن بالا نشسته باشد تا بيايد و تاوان نا آگاهي ها ،سهل انگاري ها ، بي وجداني ها ، بي شرافتي ها ،خودخواهي ها و مسامحه کاريها و در يک کلام دروغ هــــاي شرم آور بندگانش را پس بدهد. ونه معشوقه اي که عاشقانش، از ترس تنبيه و فلک شدن عاشقش باشند . و نه ناخداي آن کشتي که سرنشينانش از همه چيز و همه کس اطاعت کنند ، به جز خود ناخدا.
بزرگی گفته بود : ثروتمندي به کثرت مال و منال نيست ثروت حقيقي آن است که روح بي نياز باشد. روح بي نياز يعني همان آزادگي . روح بي نياز مانع تن دادن انسان به بردگي خرافات ، به بردگي تحسين سايرين ، بردگي جنس مخالف و بردگي عقده هاي شخصي ميشود . روح بي نياز مانع تن دادن انسان به بندگي آن خداي بي عرضه اي ميشود که ، توانايي دادن تاوان سهل انگاري ، دروغ گويي ، خيانت ،و از همه بدتر مسامحه کاري بندگانش را ندارد

طرز تفکر و اندشيدن انسانها معرف عقل و شعور ، نوع استدلال در مورد افکار و عقايدشان معرف خرد ورزي ، و ميزان تعهدي که نسبت به هر آنچه که پذيرفته و باورش دارند معرف شرافت و عزت نفس آنهاست .اماآزادگي انسانها را سطح ارتفاع ديواري رقم ميزند که اين سه نقطه را به هم اتصال داده. منظور از ارتفاع اين ديوار ، همان نرخ خريدن افراد در قبال توهينهايي که يه شعورشان ميشود است. 

انسان آزاده نه از ظلم ديکتاتور و نه از حماقت ابله ،بلکه از کوتاهي ديوار آزادگي و بهاي ناچيز برخي همنوعانش شکنجه ميشود. يک انسان آزاده فقط ميسوزد و بي هيچ حاصلي از دنيا ميرود . اما يک آزاده نوعدوست و میهنپرست ، ميسوزد و ميسازد تا بلکه شعله هاي سوختنش روشني بخش زندگي آيندگان و برگه ترخيص او از دنيا با درجه و مدرک " انسان " باشد



پاينده و جاويــــد ايران
خاک پاي همه سربازان راستين و آزاديخواهان فهيم ايرانزمين
Marshal.Rainbow
  (
/////////////////////////////////////////////
فیـــلم سینمایی " مـــومن "
"The Believer "  - "İnançlı"
(دوبـــله به زبان تـــرکیه ای )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر