۱۳۹۰ مرداد ۴, سه‌شنبه

تردید افکنی و ایجاد خلاء فکری برای اعمال زور در جنگ نــرم

بر اساس تعريف رابرت دال و ديگران، اعمال قدرت آن است كه طرف مقابل شما كاري را انجام دهد كه شما مي‌خواهيد اما او نمي‌خواهد. در عمليات نرم فرد اين كار را با اختيار خود انجام مي‌دهد، در حالي كه در عمليات سخت شما او را با زور وادار مي‌كنيد تا مطابق خواسته‌ي شما تغيير رفتار دهد .


نبرد اصلي در جنگ نرم يا "soft war" و جنگ سخت يا "Hard war" براي اعمال قدرت است. يعني يك كشور، حزب يا گروه يا فرد مي‌خواهد برطرف مقابل كه ممكن است يك كشور يا حزب، يا فرد ديگري باشد، اعمال كنترل و اعمال قدرت كند. بر اساس تعريف رابرت دال و ديگران، اعمال قدرت آن است كه طرف مقابل شما كاري را انجام دهد كه شما مي‌خواهيد اما او نمي‌خواهد. در عمليات نرم فرد اين كار را با اختيار خود انجام مي‌دهد، در حالي كه در عمليات سخت شما  به زور اورا وادار به انجام آن کار مینمائید.
یکی دیگر از ترفندهای جنگ نرم ، ترديدافكني و جايگزيني منابع و مراجعیست که فرد با تاثیر پذیری از آنها رفتار میکند. . شايد اولين كاري كه در جنگ نرم انجام مي‌شود اين است كه شخص را نسبت به ديدگاه‌هاي خود دچار شك و ترديد كنند. به ويژه تشكيك در كارآمدي‌ و نتيجه‌بخشي يك رفتار. آيا اين كار نتيجه دارد؟ آيا منطقي هست؟ تشكيك، در واقع "نرم‌سازي ذهن" طرف مقابل براي عمليات بعدي است. شك، فرد را دچار خلأ فكري و منطقي مي‌كند و او آماده مي‌شود تا چيزهاي ديگري را در ذهن بپذيرد و علیرغم اینکه شاهد کشته شدن و از بین رفتن همنوعان خودش است ، علیرغم اینکه شاهد به تاراج رفتن جان و مال و ناموس خودش و هم میهنانش است ،   یا به صورت علنی به استخدام نیروهای دشمن درمی آید ، یا تن به سکوت میدهد و یا فریادهایی را سر میدهد بیشتر به نفع غارتگران تمام میشود تا خود او . 





این اعمال ذلتبار نیز در حوزه همان طلسم مشترک المنافع استبدادگران و استعمارگران انجام می پذیرد یعنی:

1) با دریافت مبالغ نقدی ، منطق ، شعور و شرافت خود را ازدست داده و به همرزمان خود پشت میکند.


2) مدارک دانشگاهی و یا سوابق طولانی و بی ثمر مبارزاتی اش و همچنین پیروان بی خردی که دارد باعث تبلور کمبودهای شخصیتی اش شده و احساس خود بزرگ بینی به او دست میدهد و درنتیجه دچار توهم روشنفکری نیز میشود ، در چنین وضعیتی معمولا در حالی که خود فرد از همه احمق تر است ، سایرین را احمق و بی خرد قلمداد میکند و با بهانه قرار دادن توهمات ذهنی خود ، بی شرمانه ترین خیانتها را مرتکب میشود و باز هم با همان توهمات احمقانه ، خیانتهای خود را توجیح مینماید .

3) انواع ضعف های احساسی و جنسی در مقابل جنس مخالف نیز، میتواند انسان را وادار به سکوت و حتی از پشت خنجر زدن به همرزمانش نماید. چیزی که هم در دنیای مجازی و هم در دنیای واقعی به کرات شاهد آن بوده و هستیم.
..............
.....................
.............................
.................................
......................................

ابتلا به هریک از این سه حالت ، نشانگر بالاترین سطح فرومایگی و رذالتی است که یک انسان میتواند داشته باشد. وضعیتی که در یک کلام به معنی دریوزگی و پست فطرتی است. از نگاه یک سرباز ، چنین افرادی ، هیچ فرقی با نفرات سپاه دشمن ندارند ، بلکه از آنان خطرناکتر نیز هستند و در صورت اثبات خیانت آنان موظف به مقابله به مثل با ایشان خواهد بود . پس بهتر است اول تکلیفمان را با خودمان روشن کنیم بعد ادعای آزادی خواهی کنیم ،تا در میان راه به جای آزادگی و شرافتمندی ، دچار دریوزگی و بی شرافتی نشویم و جان و مال و ناموس مردم را قربانی ، توهمات پوچ خود نکنیم. 







آقا یا خانم دکتر ، روشنفکر ،جامعه شناس ، نویسنده و .... این پیام را آنقدر بخوان تا مفهومش را درک کنی و در رفتار خود تغییر دهی .در غیر اینصورت مجبور خواهم شد ، در مراحل بعدی ، بی پرده تر و برنده تر افشایت نمایم.



حد اقل ، یکصد و پنجاه سال است که مردم ایران با همین ترفند ، یازیچه دست استعمار هستند و همنوعان خود را قربانی ضعفهای خودشان میکنند و امروز شاهد چنین وضع تاسفباری از لجاظ دموکراسی و حقوق بشر ،در سطح جامعه و نیز از لحاظ خرد جمعی ، شعور و شرافت انسانی در میان فعالان و مدافعان خقوق بشر و آزادیخواهان کشورمان هستیم.


اگر سازمان ملل متحد ، واقعا رسانه های ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی را به عنوان بستر اصلی مبارزات آزادیخواهانه مردم جهان تلقی میکند وفراهم نمودن امکان دسترسی آنان به خدمات اینترنتی را در برنامه کار خود دارد ،پس باید ضمن قائل شدن مزایایی برای مردمان زیر فشارو استبداد، ،برای گرفتار نشدن آنان در ترفندهای "جنگ نــــرم " آموزش و کتترلهایی را نیز در برنامه کار خود قرار دهد تا این امکانات برای اهداف ملی - میهنی مردم به کار گرفته شود،نه سیاستهای پشت پرده دولتها



اما هنــــــــوز ، انتخاب با خودمان است .
یا دریوزگی و زیستن در اوج ذلت و حقارت ...... یا آزادگی و دستیابی به آزادی واقعی

پاینده و جاویـــــد ایران
Marshal.Rainbow


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر